Sporta veidi

Vieglatlētika – sporta karaliene

Vieglatlētiku, bieži vien dēvē par sporta karalieni un tas nav nekāds brīnums, jo tik tiešām ir grūti sameklēt vēl vienu sporta veidu, kurš varētu būt vēl populārāks par vieglatlētiku, kuras vēsture ir sākusies neskaitāmi daudz gadu atpakaļ, Senajā Grieķijā. Vieglatlētika bija iekļauta jau pirmo Olimpisko spēļu programmā, kaut gan jāsaka, ka visa spēle, tajā laikā sastāv arī sastāvēja tikai no šā sporta veida disciplīnām. Vispirms, pirmie Olimpisko spēļu dalībnieki sacentās skriešanā, distance, tajos laikos bija 192 metri. Tieši tik gara tā bija tāpēc, ka tik garš bija Olimpisko spēļu stadions Senajā Grieķijā. Mazliet vēlāk, Olimpisko spēļu programmā tika iekļauta skriešana abos virzienos, turp un atpakaļ. Bet vēl mazliet vēlāk, parādījās sacensības pieccīņā un stafetes skrējienā. Stafetes skriešanas laikā, katrs dalībnieks rokās nesa lāpu, kuru tālāk nodeva nākamajam vieglatlētam.

Tieši tāpat, vieglatlētika bija ļoti populāra arī Eiropas valstīs, it īpaši Lielbritānijā. Sacensības augstlēkšanā, tālumā, mešanā un skriešanā, šeit tika rīkotas jau 12. gadsimtā. Uzvaras šajās disciplīnās kļuva par pamatu mūsdienu vieglatlētikas disciplīnām. Vislielākā interese par vieglatlētiku radās 1859. gadā, tad, kad Grieķijā atdzima Olimpiskās spēles. Valsts čempionātā, tad pirmo vietu ieguva vieglatlētika.

Disciplīnas
Vieglatlētikā ietilpst vairākas sporta disciplīnas. To vidū ir skriešana dažādās distancēs, augstlēkšana, tāllēkšana, šķēpa mešana, lodes grūšana, soļošana, maratoni. Visas vieglatlētikas disciplīnas vien viena īpašība, tās ir viegli pieejamas, piemēram, skriet, mest, soļot var jebkurā vietā un jebkurā vecumā.

Kāds labums no vieglatlētikas ir mūsu veselībai
Labums no vieglatlētikas, ir acīm redzams. Regulāru treniņu vai skriešanas laikā attīstās visas muskuļu grupas. Pareiza elpošana piepilda visus orgānus un audus ar skābekli, uzlabo asins cirkulāciju un tas ir svarīgs nosacījums tam, lai mūsu organisms būtu vesels. Sportojot, organisms visu laiku atrodas tonusā. Vieglatlētika, tiek uzskatīta par vispieejamāko sporta veidu, ar kuru var nodarboties jebkurā vecumā. Regulāri treniņi neprasa lielus materiālos ieguldījumus, tieši tāpat kā to neprasa arī nepieciešamais sporta ekipējums un nepieciešamie piederumi, viss kas iesācējiem ir nepieciešams, tas ir atbilstoša forma un apavi.

Vieglatlētika bērniem
Bērniem un pusaudžiem nodarbības vieglatlētikā ir nepieciešamas, tāpēc, ka ļoti labi attīsta izturību, ātrumu un labu reakciju. Nodarboties ar vieglatlētiku var jau agrā vecumā, no 9 – 10 gadiem. Tieši tāpat, treniņus var uzsākt arī 15 gadu vecumā un pat vēl vēlāk, tāpēc, ka stigru vecuma ierobežojumu, šajā sporta veidā nav. Galvenais nosacījums, bērna organismam ir jābūt pieradinātam pie intensīvas sporta slodzes.

Kādu disciplīnu izvēlēties
Bieži vien, vecāki bērnu vietā izvēlas, ar kādu sporta veidu viņiem nodarboties. Ja jūs izvēlaties kādu no disciplīnām vieglatlētikā, tad jums ir jāļauj bērnam izvēlēties pašam, ar ko viņš grib nodarboties, kā arī jāņem vērā vairāki rādītāji, piemēram, ja zēnam vai meitene ir garas rokas un kājas, tad vajag izskatīt iespēju nodarboties ar augstlēkšanu. Ja bērns nav liela auguma, tad viņam, varbūt, labāk nodarboties ar skriešanu, jo daudziem čempioniem, šajā sporta veidā ir neliels augums un mazs svars. Bet vajag atcerēties to, ka vieglatlētikā, tieši tāpat kā jebkurā citā sporta veidā ir svarīgas katra bērna personīgās īpašības. Tiekšanās, koncentrēšanās, gribasspēks un vēlēšanās uzvarēt, ver palīdzēt jebkuram, jaunajam vieglatlētam pārvarēt grūtības jebkurā sporta disciplīnā.