Sporta veidi

Vēlreiz par peldēšanu

Tiem cilvēkiem, kuri regulāri nodarbojas ar ūdens sporta veidiem, ir lieliska veselība un skaists augums. Peldēšanu, varam nosaukt gan par aizraujošu sporta veida, gan par lielisku laika pavadīšanas veidu. Turklāt, dabīgās vai mākslīgās ūdenstilpnes, kā arī baseini, ir pieejami gandrīz vai visā mūsu valsts teritorijā. Daudzi, mūsdienās, baseinus izvēlas ierīkot mājas pagalmā, vasarnīcā vai mājās. Tieši tāpēc, peldēšana tagad ir pieejam gandrīz visiem, gan lieliem, gan maziem.

Kas ir peldēšana?
Peldēšana – tā ir kustēšanās ūdenī, distanču pārvarēšana un nodarbību cikla ievērošana. Peldēšanu nevajag jaukt ar parasto nopeldēšanos vai plunčāšanos ūdenī. Protams, ka arī visparastākā peldēšanās sniedz gan mūsu veselībai, gan mūsu ķermenim daudz labuma, bet ar īsto peldēšanu to salīdzināt ir grūti un pat neiespējami.

Vēl ir ekstremālā peldēšanās – niršana āliņģos, bet ne jau katra cilvēka organisms ir spējīgs izturēt tādu stresu. Bet ja jūs tomēr esat nolēmis to darīt, tad sākt vajadzētu ar norūdīšanos un ar vēršanos pēc padoma pie profesionāļiem.

Peldēšana ir viens no saudzējošākajiem un drošākajiem sporta veidiem (ja nelecat no tramplīna), tāpēc, ka ūdenī iegūt traumas ir gandrīz vai neiespējami. Baseinā, piedalīties nodarbības var pat tie cilvēki, kuriem ir problēmas ar mugurkaulu, locītavām, saitēm, citiem vārdiem sakot tie cilvēki, kuriem nodarboties trenažieru zālē nav ieteicams. Ar peldēšanu labi nodarboties ir cilvēkiem ar lieko svaru, tiem kuriem ir sirds un elpošanas slimības, tiem, kuriem ir aizliegti spēka treniņi un aktīvie treniņi.

Peldēšanas laikā tiek nodarbinātas visas galvenās muskuļu grupas, slodze uz tiem tiek vienmērīgi sadalīta, tie netiek pārpūlēti, tāpēc pēc treniņa kājas nav nepatīkamās velkošās sajūtas. Īpaši aktīvi peldēšanas laikā tiek nodarbināti vēdera, roku, plecu daļas, gurnu un sēžas muskuļi.

Nodarbības ūdenī samazina arteriālo spiedienu, palīdz ārstēt hipertoniju, ir lielisks profilaktisks līdzeklis pret sirds un asinsvadu slimībām, tās var uzlabot sirds ritmu un atbrīvot no galvassāpēm.

Peldēšanas brīdī elpošana paliek biežāka un dziļāka, tas nozīmē, ka uzlabojas sirds – asinsvadu sistēma, asinis tiek piesātinātas ar skābekli un tiek novērsts skābekļa trūkums šūnās.

Peldēšana tiek pieskaitīta pie aerobo treniņu veidiem. Tādi treniņi aktivizē vielmaiņu, paaugstina organisma izturību, atbrīvo no negatīvajām emocijām un stresa, ārstē no depresijas.

Ja jūs regulāri nodarbojaties ar peldēšanu, treniņu laikā, aktīvi tiek sadedzinātas liekās kalorijas, tāpēc, ka slodze tiek vienmērīgi sadalīta uz visām muskuļu grupām. Mūsdienās, ļoti populāra ir kļuvusi ūdens aerobika, tā ir samēra aktīva darbošanās ūdenī, kuras laikā ķermenis saņem nopietnu slodzi, var teikt, ka daudz lielāku nekā sporta zālē, bet to izturēt ir daudz vienkāršāk.

Slodze ūdenī nerada papildus slodzi sirdij un asinsvadiem, tāpēc bez grūtībām var pievērsties tām ķermeņa zonām, kuras prasa visvairāk uzmanības.

Lai treniņi nāktu jums par labu, vajag izvēlēties pareizo ritmu un slodzes pakāpi. Padarīt treniņus sarežģītākus drīkst tikai pēc adaptēšanās perioda.

Peldēšana ir ļoti noderīga arī topošajām māmiņā. Tā sniedz nepieciešamo slodzi un tajā paša laikā nenogurdina sievieti. Mūsdienās ir sastādīts daudz vingrošanas programmu, kuras ir paredzētas tieši jaunajām māmiņām.