Sports

Sporta loma sieviešu dzīvē

Lai sporta nodarbības sagādātu tikai prieku, vajag ņemt vērā, organisma fizioloģiskās atšķirības un vecuma īpatnības.

Veselīgs dzīves veids ir lieliska ideja, neatkarīgi no tā, cik jums ir gadu. Bet, ar laiku, jebkurā organismā notiek izmaiņas, kuras ietekmē mūsu spēju nodarboties ar sportu. Šis izmaiņas, vajag obligāti ņemt vērā, brīdī, kad jūs izvēlaties sev piemērotāko sporta veidu.

Es jums izstāstīšu, kas ir jādara, lai fiziskā slodze sagādātu jums tikai pozitīvas emocijas un manāmus rezultātus.
Kas notiek ar organismu pēc 35 gadiem?

Atkarībā no sievietes vecuma, procesi organismā noris ar atšķirīgu ātrumu un intensitāti. Savus uzplaukuma gadus, sievietes organisms, sasniedz, aptuveni, 30 gados, pēc kura, daudzu galveno sistēmu darbība sāk palikt lēnāka un mazāk intensīva.

Tāpēc, 40 gados, sievietes sagaida, lūk tādas organisma izmaiņas:

  • Muskuļu masa samazinās par 30%, nervu impulsu pārraidīšanas ātrums samazinās par 15%, tas nozīmē, ka visas kustības, kuras mēs izpildām, sāk aizņemt vairāk laika un prasa lielāku piepūli.
  • Lokanība samazinās par 20%, tāpēc bieži vien parādās sāpes locītavās.
  • Kauli paliek trausli, to masa samazinās, rezultātā biežāk rodas kaulu lūzumi.
  • Vieni muskuļi paliek nespēcīgāki nekā citi, sāk ciest sīkā motorika.
  • Nieru funkcijas samazinās par 20%, tāpēc kaitīgās vielas no organisma tiek izvadītas daudz lēnāk.
  • Visos šos aspektus vajag ņemt vērā, ja jūs vēlaties, lai treniņi sniedz jums maksimālu labumu.

Tāpēc, pat ja jūs dzīvojat aktīvi dzīves veidu, lai sasniegtu labus rezultātus ir nepieciešams veikt atbilstošus soļus. Pats galvenais – sastādīt treniņu programmu, kura der tieši jums. lai to varētu izdarīt, jums ir nepieciešams apmeklēt savu ģimenes ārstu un uzzināt, kādi sporta veidi jums ir vispiemērotākie un ar kuriem labāk nodarboties nevajadzētu. Pēc konsultācijas pie ārsta, dodieties pie profesionāla trenera, kurš sastādīs jums individuālo nodarbību programmu un ņems vērā visas jūsu organisma īpatnības.

Atcerieties, ka uzsākt nodarbības vajag pakāpeniski – no mazākas slodzes pakāpeniski pāriet pie lielākas.

Aerobie treniņi. Tie ir vidējas intensitātes treniņi, kuri palīdzēs saglabāt veselu sirdi. Tādi treniņi paaugstinās jūsu izturību un palīdzēs samazināt svaru. Tāpēc, obligāti pavadiet 30 min uz skrejceliņa vai velo trenažiera, 2 – 3 reizes nedēļā.

Vingrinājumus, kuri ir paredzēti lokanībai un līdzsvaram, jāizpilda katru dienu, ja jūs vecumdienās, gribat pats, patstāvīgi aizšņorēt kurpēm šņores.

Programmā, obligāti ir jāiekļauj arī spēka vingrinājumi, jo tie palīdz palielināt muskuļu masu un piešķirt augumam slaidas līnijas.

Atcerieties! Ja kaut kādu iemeslu dēļ jūs nevarat regulāri apmeklēt sporta zāli, tad pieradiniet sevi daudz staigāt. Dienā vajag noiet vismaz 10 000 soļu.

Pat, ja jūs sekosiet visiem augstāk minētajiem noteikumiem, nav izslēgts, ka pieļausiet kļūdas, kuras var iznīcināt visus jūsu centienus. Svarīgi ir tās atcerēties un nepieļaut.

Daudzas sievietes, bieži vien izvēlās jogu vai pilates. Tie ir ļoti noderīgi veselības uzlabošanas veidi, bet nesniedz nepieciešamo slodzi sirdij un muskuļiem. Problēmu var atrisināt apvienojot pilates un jogu ar kardio treniņiem un spēka vingrinājumiem.

Priekšā jūs gaida garš ceļš, jo sasniegt rezultātus, vienā mirklī nav iespējams. Lieliska veselība un slaida figūra, neatkarīgi no vecuma – lūk, ko nozīmē sports sievietes dzīvē.